La Missa de cada dia

Més informació aquí

tancar

diumenge 22 d'abril

Setmana IV de Pasqua

Dia Internacional de la Mare Terra

 

Afegeix el santoral al teu calendari 

 

22/04/2018 - Quart diumenge - Temps Pasqual

Ac 4,8-12
1Jn 3,1-2
Jn 10,11-18

En llegir l’Evangeli del bon pastor, sempre em ve el cap els meus estius a pagès, quan sortint de ciutat preníem contacte amb allò que havíem llegit als llibres: plantes, bestiar, natura...El masover, en Ramon de la casa de dalt, tenia una trentena de vaques i cada dia de l ’any, sense vacances, havia de munyir-les, alimentar-les i ajudar-les a ben parir, quan tocava. A cadascuna d’elles li deia pel seu nom: la castanya, la virada, la rossa... N’hi havia una que li deia la maduixa. I a mi em sorprenia que a un animal tan gros i tan boví se li pogués donar un nom tan delicat i saborós. Estava clar, en Ramon les coneixia i se les estimava.

Diu la primera carta de Sant Joan que Déu ens reconeix com a fills seus. Reconèixer vol dir anar més enllà de la primera coneixença. Després de tot el que el seu Fill va viure i passar entre nosaltres en aquest món, Déu ens ha conegut més i ens ha estimat més. Gràcies al Fill hem estat reconeguts. Ell, que coneixia i estimava el Fill, precisament gràcies al seu Fill, ara som reconeguts i acollits com a fills seus. Crist ens ha fet fills de Déu.

Però, tot i ser ja fills, encara no s’ha manifestat en nosaltres el que som cridats a ser: semblants a Ell. Ell té molts rostres, molts aspectes: el compassiu, el que interpel·la, l’amic, la veritat, la vida, el camí... Avui les lectures ens proposen considerar quin aspecte de Crist ens sentim cridats a transparentar. A què d’Ell em vull anar semblant.
Tanmateix, com diu el Papa Francesc, en aquesta recerca no són possibles les “selfies”. El desvetllament del rostre de Crist en mi o –dit d’una altra manera- la meva vocació, no és un autoretrat assajat i corregit mil vegades. Els que són al meu voltant, l’església, són els primers en detectar el que hi ha de Crist en mi. Tan sols caldria tenir un punt de confiança per preguntar-li a la persona adequada: quin et sembla que és el meu lloc en l’església? A què et sembla que sóc cridat? I finalment, corroborar-ho en el meu dia, pels efectes de la troballa: la serenitat, la pau, la humilitat...

L’Esperit Sant inspira l’Església per a que se’m reveli el nou nom, el que Déu ens posa quan ens reconeixem i ens sentim reconeguts.
Serà, però, en l’espai personal, íntim, el lloc amagat de la casa, on en el tu a tu amb el Senyor, on d’una manera inaudible, però real, sento el ressò del meu nom nou. Ell és el que descriu la semblança cap a la que em toca moure’m i créixer per a ser en plenitud.

La maduixa, la vaca que en Ramon coneixia prou bé, poc sabria mai que se l’anomenava igual que aquells fruits vermellosos que, de tant en tant, trobava pels marges. Però, ves a saber, si el to de veu d’en Ramon tenia alguna cosa de la dolçor d’aquells fruits que arribaven amb la calor de maig.

David Guindulain, sj.

Text extret de pregaria.cat

Sant Soter
Sant Soter

Bisbe de Roma (166-175) que donava diners als forasters, els pobres i els condemnats a les mines.

ASESINATO EN AMSTERDAM -BURUMA,IAN-978-84-8306-704-8

ASESINATO EN AMSTERDAM

LA MUERTE DE THEO VAN GOGH Y LOS LÍMITES DE LA TOLERANCIA

sinopsi

Un clásico contemporáneo del ensayo y el reportaje: cómo el asesinato de Theo van Gogh perpretado por un islamista radical supuso el fin del sueño de las sociedades multiculturales en Europa. Quizá el primer aviso de los conflictos que Europa iba a afrontar en el siglo XXI fue el asesinato del cineasta Theo van Gogh en Amsterdam, a manos de un islamista radical, el 2 de noviembre de 2004. Su crimen había sido filmar una película documental con Ayaan Irsi Alii, diputada holandesa de origen somalí y una de las principales críticas del islam. Junto al cadáver de Van Gogh parecía agonizar el sueño holandés -y por extensión el europeo- de una sociedad multicultural capaz de aceptar a los inmigrantes que acuden en busca de una vida mejor. Ian Buruma tomó este asesinato como el punto de partida para una vibrante obra, mitad reportaje mitad ensayo, en la que se enfrenta con las medias verdades, los cinismos, los problemas y las vanas esperanzas de Europa ante las nuevas migraciones, en un país como Holanda, en el que el 45% de los habitantes son de origen extranjero y cuyas políticas de integración y multiculturalismo eran vistas como un modelo. El asesinato de Van Gogh, la controvertida figura del político Pim Fortuyn, las contradicciones del Estado de bienestar europeo y la aparición de una versión violenta y radical del islam son algunos de los hilos con los que Buruma teje este fascinante, fundamental y premonitorio libro, un auténtico clásico contemporáneo.Reseñas:
«Un reportaje puede ser una obra de arte, si su autor escribe con elegancia y eficacia, documenta con rigor sus informaciones y las organiza con la precisión y la astucia de un buen novelista. Es lo que ha hecho Ian Buruma en Asesinato en Amsterdam, un libro que se lee como una novela de suspense aunque en él no haya fantasía y sí historia viva, y hunda sus raíces en la más candente actualidad.»
Mario Vargas Llosa, El País«Fascinante. Tan agudo e inteligente como cabía esperar de Buruma.»
Timothy Garton Ash, The New York Review of Books

fitxa tècnica

títol
ASESINATO EN AMSTERDAM
autor
BURUMA, IAN
isbn 978-84-8306-704-8
data de publicació 22/02/2016
número d'edicions 1
dades del llibre 233 pàg.
enquadernació Rústica
idioma Español / Castellano

llistat de matèries relacionades

18,90 €
19,90 €
(Estalviï's 5% de dte. per la web)

-Ports gratuïts*

*Comandes +50€

-Pot rebre-ho demà*

*Si està disponible.
*Comandes peninsulars abans de 18:00h.

-O pot recollir-lo a la botiga.

els més venuts