Paraula i vida 2019
Personalitza la teva edició
Més informació aquí

 

tancar

dilluns 16 de juliol

Setmana XV durant l'any

Mare de Déu del Carme
Mare de Déu del Carme

16 de juliol: LA MARE DE DEU DEL CARME I ELS CARMELITES. FUNDACIÓ DELS MISSIONERS CLARETIANS

L’advocació de la Mare de Déu del Carme o del mont Carmel té el seu origen en la capella que els carmelites del mont Carmel bastiren a la seva patrona el segle XII, inspirant-se en l’exemple del profeta Elies. Després de les croades, van popularitzant-ne la vocació, en estendre’s per Europa i arreu del món. Els carmelites o Germans de la Benaurada Verge Maria del Mont Carmel, anomenen Maria Patrona, Germana, Mare, Formosa i Reina, i li expressen la seva consagració mitjançant la devoció al sant escapulari.

“Que amb el seu ajut arribem feliçment a la muntanya que és Crist” (Col·lecta)

Segle XII, segona meitat: Un grup d’ermitans (croats i pelegrins) s'agrupen al vessant del mont Carmel de Palestina en ermitatges (“desert”), tot prenent per model el profeta Elies. En el lloc anomenat la Font d’Elies basteixen una capella dedicada a la Mare de Déu: s’anomenaran “Germans de la Benaurada Verge Maria del Mont Carmel” (Carmelites).

1209: Sant Albert de Vercel·li els lliura una regla de vida: «Declarem que des dels temps que els profetes Elies i Eliseu visqueren devotament en el Mont Carmel...”.

1238: A causa de la pressió islàmica, alguns grups d’ermitans comencen a emigrar cap als seus països d’origen: Xipre, Sicília, Provença, Anglaterra i d’altres.

1251, juliol 16: Segons la tradició, Simó Stock rep de mans de la Mare de Déu l’entrega de l’escapulari. Des d’aquell dia se’n fixa la data.

«Són dues les veritats de l’escapulari: la protecció contínua de Maria; i la certesa que la devoció a ella ha de constituir un hàbit: una orientació permanent de la conducta cristiana» (Joan Pau II).

1265: Convent a Perpinyà: el primer als Països Catalans. Es funden comunitats i confraries del Carme: Lleida (1278), Barcelona (1292)...

1291: Amb el fracàs de les croades, els ermitans han d’abandonar definitivament Palestina, però l’orde ja s’ha estès per Europa.

1380: Els carmelites institueixen la festa de la MdD del Carme, que  celebren el 16 de juliol, adquirint cada cop més arrelament entre el poble, fins al punt de donar origen a un seguit de festes populars.

1562, agost 24: Santa Teresa de Jesús (1515-1582) inaugura el primer Carmel,  iniciant la reforma de les Carmelites Descalces, juntament amb Sant Joan de la Creu.

1568, novembre 28: St. Joan de la Creu, amb dos frares més, comença la
primera comunitat de Carmelites Descalços a Duruelo.

Segle XVII: A la costa catalana, la Mare de Déu del Carme comença a ser la patrona dels mariners i pescadors (substituint Sant Elm), gràcies a l'almirall mallorquí Antoni Barceló Pont de la Terra (1717-1797), perquè segons la tradició havia salvat un vaixell anglès que es trobava a la deriva enmig d’un ferotge huracà.

1849, juliol 16: Sant Antoni M. Claret funda la Congregació de Fills de la Benaurada Verge Maria (Claretians), al Seminari de Vic, juntament amb cinc sacerdots més. En ser la festa de la Santa Creu i de la Mare de Déu del Carme, els exhorta amb aquelles paraules del salm 22: Virga tua et baculus tuus ipsa me consolata sunt (v. 4). (Autobiografia 490)

Veure més...

BREVE HISTORIA DEL HOLOCAUSTO-ESPANYOL VALL, RAMON-9788499671932

BREVE HISTORIA DEL HOLOCAUSTO

sinopsi

El 20 de enero de 1942, en Villa Marlier, junto al lago Wannsee, miembros de las SS, de la GESTAPO, del ejército y del gobierno nazi, se reúnen para debatir sobre lo que ellos llamaron, con un terrorífico eufemismo, la “cuestión judía”. El resultado de la reunión es el de llevar a cabo la “solución Final”. Nuevamente, bajo un eufemismo se esconde el horror absoluto: el exterminio físico de toda la población judía de Alemania y del resto de países germanizados. Así, toda la ingeniería nazi se pone a trabajar perfeccionando un sistema de exterminio que, en lugares como Auschwitz, llegaría a acabar con 10.000 judíos diarios.

La tarea que se propone llevar a cabo Ramón Espanyol en Breve Historia del Holocausto es presentar el Holocausto judío sin escatimar nada del horror pero desde una perspectiva novedosa, ya que no se sólo se centra en la masacre, sino que amplia el panorama remontándose a las causas iniciales y llevando el tema hasta la actualidad. Explica el incipiente antisemitismo alemán desde la frustración nacional tras la I Guerra Mundial esa frustración sería una de las causas del ascenso al poder de los nazis, que desde un primer momento empezaron a reprimir todas las diferencias sociales, políticas y culturales. La II Guerra Mundial acelera la toma de decisiones ya que los alemanes son incapaces de contener más prisioneros de la Europa del Este, es entonces cuando se decide abordar la “cuestión judía. El autor no sólo presentará las matanzas en Auschwitz, Belzec o Treblinka con todo su dramatismo, sino que nos llevará a los Juicios de Núremberg o a la fundación del estado de Israel que son consecuencia directa del exterminio.

Un trabajo completo que explica el Holocausto de manera concisa y accesible, pero que, además, nos descubre realidades como el colaboracionismo de la Francia ocupada o de Suiza; los crueles experimentos con los judíos o las pequeñas historias de los guetos y los campos de exterminio

fitxa tècnica

títol
BREVE HISTORIA DEL HOLOCAUSTO
isbn 9788499671932
data de publicació 15/02/2016
número d'edicions 1
dades del llibre 345 pàg.
enquadernació Rústica
idioma Español / Castellano

llistat de matèries relacionades

14,21 €
14,96 €
(Estalviï's 5% de dte. per la web)

-Ports gratuïts*

*Comandes +50€

-Pot rebre-ho demà*

*Si està disponible.
*Comandes peninsulars abans de 18:00h.

-O pot recollir-lo a la botiga.

els més venuts