Tancat per vacances:

de l'1 al 23 d'agost.

tancar

dimarts 11 d'agost

Setmana XIX durant l'any

Santa Clara d'Assís

 

FAMÍLIA I JOVENTUT

1193/4: Neix al castell de la família dels Offreducci a Assís, de Favarone, un patrici arrogant i d’Ortolana, noble de profunds sentiments cristians (pelegrinatges a Roma, Terra Santa). Clara és molt afavorida i de sentiments generosos (acull captaires). Aprèn de llegir i d’escriure (llatí). La família projecta de fer-la casar amb un bon partit (noble), però ella s’hi resisteix.

CONVERSIO

1212, març 18: Als 18 anys, després de mantenir entrevistes ocultes amb Francesc, s’escapa de casa, i corre a la Porciuncula, on Francesc li talla els cabells: «Desitjo servir el Déu del pessebre i del Calvari; no vull cap més tresor ni herència!». Conduïda un temps al monestir benedictí de San Paolo delle Abbadesee (monges de l’alta noblesa) i a l’església de Sant’Angelo in Fanzo (monestir més senzill), Francesc l’acull al convent de Sant Damià. Només té la “forma de vida” de Francesc. Hi viurà fins a la mort.

CONVERSATIO

1247: Innocenci IV proposa que les comunitats femenines puguin posseir béns en comú, rendes i possessions. Clara farà el que mai cap dona ha fet abans: escriure la seva pròpia “Regla per a les Germanes Pobres”, amb trets ben originals: pobresa (en una societat on ja corren els diners), fraternitat (totes germanes, fora classes socials) i pregària (el seguiment de Jesús pobre ja porta a la contemplació).

1253, agost 10: La vigília de la seva mort rep l’aprovació de la Regla: «escolliu viure segons la perfecció del Sant Evangeli».

1253, agost 11: Mor a Sant Damià després de 19 anys de malaltia: “Et dono gràcies, Senyor, per haver-me creat”.

EL CULTE

1253, novembre 24-29: Procés a Assís per a la canonització.

1255, agost-octubre: Butlla, ‘Clara claris præclara meritis’, de canonització a la catedral d’Anagni «enamorada i incansable seguidora de la pobresa». La data del culte es fixa per al 12 d’agost, per no sobreposar-la a la de sant Rufí (11 d’agost), patró de la ciutat. Més endavant es canviarà a l’11.

1958, febrer: Pius XII la proclama patrona de la televisió per la visió de la Missa del Gall que tingué quan estava malalta.

Veure més...

Pots consultar les lectures d'avui a lectures.missa.app.

CONTRA TODA CREENCIA

HACIA LO ENTERAMENTE NUEVO Y VIVO

sinopsi

El hombre es esclavo de mil creencias: cree que existe el día de mañana, y

jamás se ha movido del aquí y ahora. Cree que existen los problemas personales,

cuando todos los plantean y resuelven las circunstancias de la vida. Cree que hay algo así como lo conveniente e inconveniente, sin ver la agilidad con que lo malo deviene bueno y viceversa. Cree que existen realmente las ganancias y pérdidas, como si la muerte no existiera. En definitiva, cree devotamente en su persona, en el muerto, que lo esclavizará mientras viva entre ilusiones. Este es el diagnóstico

que hace este ensayo.

¿Cabe una religiosidad que vaya contra toda creencia, que nazca allí donde el alma se ha librado de la imaginación y la esperanza? Para el autor, la auténtica religiosidad sólo puede ser el fruto de la extrema pobreza. El que haya tocado el fondo de sus desengaños y esté ansioso por iniciar la aventura de dar consigo

en su cumplida desnudez, encontrará en este libro el aliento de muchos de los hombres que lo precedieron en el hallazgo de lo desconocido, de lo increíble, de lo inmediato, de lo enteramente nuevo y vivo.

fitxa tècnica

títol
CONTRA TODA CREENCIA
isbn 9788499881904
data de publicació 01/10/2012
editorial KAIROS, S.A.
número d'edicions 1
dades del llibre 368 pàg.
dimensions 20,00 x 13,00 cm
enquadernació Rústica
idioma Español / Castellano


15,20 €
16,00 €
(Estalviï's 5% de dte. per la web)
No disponible

- Els enviaments es realitzaran a partir del 23 d'agost.*

*Si està disponible.

Enviament gratuït: comandes +50€ (Només Espanya Península i Illes Balears).

-O podrà recollir-lo a la botiga.

sinopsis
fitxa tècnica

El hombre es esclavo de mil creencias: cree que existe el día de mañana, y

jamás se ha movido del aquí y ahora. Cree que existen los problemas personales,

cuando todos los plantean y resuelven las circunstancias de la vida. Cree que hay algo así como lo conveniente e inconveniente, sin ver la agilidad con que lo malo deviene bueno y viceversa. Cree que existen realmente las ganancias y pérdidas, como si la muerte no existiera. En definitiva, cree devotamente en su persona, en el muerto, que lo esclavizará mientras viva entre ilusiones. Este es el diagnóstico

que hace este ensayo.

¿Cabe una religiosidad que vaya contra toda creencia, que nazca allí donde el alma se ha librado de la imaginación y la esperanza? Para el autor, la auténtica religiosidad sólo puede ser el fruto de la extrema pobreza. El que haya tocado el fondo de sus desengaños y esté ansioso por iniciar la aventura de dar consigo

en su cumplida desnudez, encontrará en este libro el aliento de muchos de los hombres que lo precedieron en el hallazgo de lo desconocido, de lo increíble, de lo inmediato, de lo enteramente nuevo y vivo.

títol
CONTRA TODA CREENCIA

isbn 9788499881904
data de publicació 01/10/2012
editorial KAIROS, S.A.
número d'edicions 1
dades del llibre 368 pàg.
dimensions 20,00 x 13,00 cm
enquadernació Rústica
idioma Español / Castellano
compartir llibre

els més venuts