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dissabte 15 d'agost

Setmana XIX durant l'any

L'Assumpció de la Mare de Déu

«La tradició cristiana ha col·locat en el cor de l’estiu una de les festes marianes més antigues i suggerents, la solemnitat de l’Assumpció de la Mare de Déu. Així com Jesús va ressuscitar de la mort i va ascendir a la dreta del Pare, Maria, acabat el curs de la seva existència sobre la terra, va ser assumpta al cel.... Maria és exemple i suport per a tots els creients: ens encoratja a no perdre la confiança davant les dificultats i davant els inevitables problemes de tots els dies. Ens assegura la seva ajuda i ens recorda que allò essencial és buscar i aspirar «a les coses de dalt, no a les de la terra» (cf. Col 3,2)» (Papa Benet XVI).

Si en la Immaculada Concepció (8 de desembre) celebrem l’inici, avui gaudim amb “el destí de plenitud i de felicitat” de Maria i la seva “perfecta configuració amb Crist ressuscitat” (Pau VI, Marialis Cultis, MC 6). És una festa centrada en el triomf final de Maria, que participa així de la victòria de Crist. Déu no volgué “que sofrís la corrupció del sepulcre aquella que de manera inefable va ser mare de l’autor de la vida” (Prefaci).

A més, el destí gloriós de Maria està íntimament lligat al de l’Església. La festa d’avui es converteix així en una mirada plena de fe envers el futur, i en una ocasió per a l’esperança i garantia per a tota la comunitat dels creients, que se senten representats per ella: “imatge i primícia de l’Església gloriosa, model de l’esperança certa i consol del poble que camina” (Prefaci).

És dia de festa major en infinitat de pobles.

«Déu omnipotent i etern, vós heu portat a la glòria del cel en cos i ànima la immaculada Verge Maria, Mare del vostre Fill. Feu que, amb l’esguard fit en les coses celestials, mereixem de tenir part en la seva glòria» (Col·lecta).

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DE LA SALVACIÓN A UN PROYECTO DE SENTIDO

POR UNA CRISTOLOGÍA ACTUAL

sinopsi

La salvación no está referida simplemente al más allá, sino que se traduce en el más acá de la historia. Genera un proyecto de vida con sentido. El autor busca mostrarlo a partir de Jesús. Se parte de su vocación; de la evolución y aprendizaje que hace en la vida; de su progresiva humanización, que es la otra cara de su filiación divina; de su crecimiento en santidad y en conocimiento.
La cristología es la referencia antropológica por antonomasia para los cristianos. Jesús no fue un superhombre, sino que asumió plenamente la constitución humana, con todo lo que lleva de no saber, de opciones y decisiones inseguras, de fe en Dios en medio de las pruebas. Desde ahí, se muestran los valores humanos por los que vivió, luchó y murió, así como la respuesta homicida de la sociedad y de la religión, representadas por sus líderes que, al final, arrastraron al pueblo. La cruz es la última expresión de la impotencia humana, de la lucha por otra religión y sociedad posibles y de la presencia de Dios en su vida y muerte. Su filiación divina se comunica plenamente desde la cruz y se confirma con la resurrección.
La instauración del Reino de Dios culmina así la resurrección, que implica un corte y un cambio de época para Israel y en la historia de las religiones. La vida de Jesús es la clave de sentido para la resurrección. Desde ahí es posible una cristología que sea un proyecto de vida para el hombre de hoy.

fitxa tècnica

títol
DE LA SALVACIÓN A UN PROYECTO DE SENTIDO
isbn 9788433026156
data de publicació 22/01/2012
número d'edicions 1
dades del llibre 418 pàg.
enquadernació Cartoné
idioma Español / Castellano


25,65 €
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-O podrà recollir-lo a la botiga.

sinopsis
fitxa tècnica

La salvación no está referida simplemente al más allá, sino que se traduce en el más acá de la historia. Genera un proyecto de vida con sentido. El autor busca mostrarlo a partir de Jesús. Se parte de su vocación; de la evolución y aprendizaje que hace en la vida; de su progresiva humanización, que es la otra cara de su filiación divina; de su crecimiento en santidad y en conocimiento.
La cristología es la referencia antropológica por antonomasia para los cristianos. Jesús no fue un superhombre, sino que asumió plenamente la constitución humana, con todo lo que lleva de no saber, de opciones y decisiones inseguras, de fe en Dios en medio de las pruebas. Desde ahí, se muestran los valores humanos por los que vivió, luchó y murió, así como la respuesta homicida de la sociedad y de la religión, representadas por sus líderes que, al final, arrastraron al pueblo. La cruz es la última expresión de la impotencia humana, de la lucha por otra religión y sociedad posibles y de la presencia de Dios en su vida y muerte. Su filiación divina se comunica plenamente desde la cruz y se confirma con la resurrección.
La instauración del Reino de Dios culmina así la resurrección, que implica un corte y un cambio de época para Israel y en la historia de las religiones. La vida de Jesús es la clave de sentido para la resurrección. Desde ahí es posible una cristología que sea un proyecto de vida para el hombre de hoy.

títol
DE LA SALVACIÓN A UN PROYECTO DE SENTIDO

isbn 9788433026156
data de publicació 22/01/2012
número d'edicions 1
dades del llibre 418 pàg.
enquadernació Cartoné
idioma Español / Castellano
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