Memòria obligatòria
Tant pels camins de l’estudi (‘Summa Teològica’ i ‘Contra els Gentils’) com pels de la pregària, el dominic Tomàs d’Aquino (1225-1274) –també anomenat Doctor Angèlic, o Doctor Comú, o Doctor de la Humanitat- s’endinsà en el coneixement de la Sagrada Escriptura centrant en Déu la pròpia identitat: ‘Doneu-me, Senyor, un enteniment que us conegui; un zel que us cerqui; una saviesa que us trobi; una constància que es recolzi confiadament en Vós; una confiança que us arribi’.
Oració col·lecta
Oh Déu, Vós féreu admirable Sant Tomàs d’Aquino en l’anhel de santedat i en l’afany per la ciència sagrada. Concediu-nos d’aprofitar els seus ensenyaments i d’imitar les seves obres.
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Este título recoge tres textos de Benedicto XVI compuestos inmediatamente antes de su elección y publicados por vez primera en forma de libro y bajo su supervisión una vez elegido Papa. Nos encontramos, por tanto, ante lo que puede considerarse la primera obra del nuevo Pontífice. En ellos, vuelve el Papa sobre argumentos que le son especialmente queridos: el sentido de Europa, el contraste cultural y su armonía, la exigencia del compromiso cristiano en el presente. Benedicto XVI enuncia una tesis deslumbrante: el juicio sobre la realidad no debe hacerse calculando su valor con indepenciade si Dios existe, sino apreciándola como don divino. Sólo esta perspectiva permite superar la quiebra de fundamentos éticos en la que ha desembocado la ilustración.
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Este título recoge tres textos de Benedicto XVI compuestos inmediatamente antes de su elección y publicados por vez primera en forma de libro y bajo su supervisión una vez elegido Papa. Nos encontramos, por tanto, ante lo que puede considerarse la primera obra del nuevo Pontífice. En ellos, vuelve el Papa sobre argumentos que le son especialmente queridos: el sentido de Europa, el contraste cultural y su armonía, la exigencia del compromiso cristiano en el presente. Benedicto XVI enuncia una tesis deslumbrante: el juicio sobre la realidad no debe hacerse calculando su valor con indepenciade si Dios existe, sino apreciándola como don divino. Sólo esta perspectiva permite superar la quiebra de fundamentos éticos en la que ha desembocado la ilustración.