Festa
Camí de Damasc, el fariseu Saule de Tars descobreix que Jesús Ressuscitat s’identifica amb els cristians que ell persegueix. Tota la seva vida li queda marcada: ‘Ja no sóc jo qui visc; és Crist qui viu en mi’ (Ga 2,20a). ‘Perquè per a mi, viure és Crist, i morir m’és un guany’ (Fl 1,21). ‘L’amor del Crist ens empeny’ (2Co 5,14a). ‘Sigueu imitadors meus, com jo ho sóc de Crist’ (1Co 11,1). Amb molt d’encert, l’any 1908 s’inicià la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians, que des d’aleshores se celebra cada any del 18 al 25 de gener.
Oració col·lecta
Oh Déu, Vós que heu evangelitzat tot el món amb la predicació de l’Apòstol Sant Pau, feu que els qui avui celebrem la seva Conversió, imitant el seu exemple, siguem en el món testimonis de la vostra veritat.
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Los temas de que se ocupa esta obra -Eurípides y Sócrates, Apolo y Dioniso, la epopeya y la lírica, etc.-, así como las funciones docentes de su autor, catedrático de Filología Clásica en Basilea desde 1869, hicieron pensar inicialmente a la crítica académica que " El nacimiento de la tragedia " (1872) no era sino un tratado erudito para helenistas, Sin embargo, ya desde este su primer libro Friedrich Nietzsche (1844-1900) se proponía realmente exponer las líneas maestras de una nueva concepción del mundo que iría perfilando en obras sucesivas y que gira en torno al pensamiento trágico, la intuición de la unidad de las cosas, la afirmación recíproca de la vida y de la muerte, el eterno retorno y la inocencia del devenir.
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Los temas de que se ocupa esta obra -Eurípides y Sócrates, Apolo y Dioniso, la epopeya y la lírica, etc.-, así como las funciones docentes de su autor, catedrático de Filología Clásica en Basilea desde 1869, hicieron pensar inicialmente a la crítica académica que " El nacimiento de la tragedia " (1872) no era sino un tratado erudito para helenistas, Sin embargo, ya desde este su primer libro Friedrich Nietzsche (1844-1900) se proponía realmente exponer las líneas maestras de una nueva concepción del mundo que iría perfilando en obras sucesivas y que gira en torno al pensamiento trágico, la intuición de la unidad de las cosas, la afirmación recíproca de la vida y de la muerte, el eterno retorno y la inocencia del devenir.