Festa
Camí de Damasc, el fariseu Saule de Tars descobreix que Jesús Ressuscitat s’identifica amb els cristians que ell persegueix. Tota la seva vida li queda marcada: ‘Ja no sóc jo qui visc; és Crist qui viu en mi’ (Ga 2,20a). ‘Perquè per a mi, viure és Crist, i morir m’és un guany’ (Fl 1,21). ‘L’amor del Crist ens empeny’ (2Co 5,14a). ‘Sigueu imitadors meus, com jo ho sóc de Crist’ (1Co 11,1). Amb molt d’encert, l’any 1908 s’inicià la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians, que des d’aleshores se celebra cada any del 18 al 25 de gener.
Oració col·lecta
Oh Déu, Vós que heu evangelitzat tot el món amb la predicació de l’Apòstol Sant Pau, feu que els qui avui celebrem la seva Conversió, imitant el seu exemple, siguem en el món testimonis de la vostra veritat.
Pots consultar les lectures d'avui a lectures.missa.app.
El psicoanálisis y la Biblia se basan en relatos que dan cuenta, cada uno, de experiencias del inconsciente y de experiencias de lo divino. Sin embargo, no faltan barreras a esa doble visión de los textos psicoanalíticos y de los textos bíblicos, como demuestra la desconfianza mutua entre el psianálisis y la religión.
La autora denuncia un «respeto excesivo» en la lectura de la Biblia, respeto que nos incapacita para hacer una lectura ágil, de encontrar una entrada nueva, de apropiarnos personalmente de su contenido. Si tan sagrado lo consideramos, el texto bíblico nos puede esclavizar. La propuesta de Balmary es leer la Biblia desde el psicoanálisis para entender por qué nuestra cultura, que ha conservado el texto de las Escrituras, parece al mismo tiempo esconderlas.
La doble lectura de Marie Balmary se posiciona en un espacio peculiar: «Tratándose de las Escrituras a las que se remite la fe, debo precisar que no me posiciono aquí ni como creyente ni como no creyente. ¿Sería más razonable decir que lo hago a la vez como creyente y como no creyente? ¿Qué hijo de los hombres puede pretender ser únicamente uno, únicamente otro?».
-Pot rebre-ho demà*
*Si està disponible.
*Comandes peninsulars abans de 17:00h.
Enviament gratuït*
*Comandes +50€ (Només Península i Illes Balears)
Durant l'estat d'alarma no es realitzen enviaments a Amèrica del Sud ni Amèrica Central.
-O pot recollir-lo a la botiga.
El psicoanálisis y la Biblia se basan en relatos que dan cuenta, cada uno, de experiencias del inconsciente y de experiencias de lo divino. Sin embargo, no faltan barreras a esa doble visión de los textos psicoanalíticos y de los textos bíblicos, como demuestra la desconfianza mutua entre el psianálisis y la religión.
La autora denuncia un «respeto excesivo» en la lectura de la Biblia, respeto que nos incapacita para hacer una lectura ágil, de encontrar una entrada nueva, de apropiarnos personalmente de su contenido. Si tan sagrado lo consideramos, el texto bíblico nos puede esclavizar. La propuesta de Balmary es leer la Biblia desde el psicoanálisis para entender por qué nuestra cultura, que ha conservado el texto de las Escrituras, parece al mismo tiempo esconderlas.
La doble lectura de Marie Balmary se posiciona en un espacio peculiar: «Tratándose de las Escrituras a las que se remite la fe, debo precisar que no me posiciono aquí ni como creyente ni como no creyente. ¿Sería más razonable decir que lo hago a la vez como creyente y como no creyente? ¿Qué hijo de los hombres puede pretender ser únicamente uno, únicamente otro?».