660 671 515

Rep el Butlletí clicant aquí

tancar

diumenge 17 de febrer

Setmana VI durant l'any

Afegeix el santoral al teu calendari 

 

Homilia diumenge 17 de febrer de 2019.

Jr 17,5-8

1 Co 15,12.16-20

Lc 6,17.20-26

El Regne de Déu

El Regne de Déu és per a vosaltres”. Què és el Regne de Déu? El Regne de Déu no és un premi de consolació per a aquells que ho passen malament! El Regne de Déu no és  aconseguir un ajustat  equilibri entre el dolor d’aquest món  i el goig i felicitat de l’altre. El Regne de Déu no és una  mera promesa, que no es realitzarà fins al món futur.

El Regne de Déu és quelcom present. El Regne de Déu és el projecte de Déu per a la humanitat, és el desig de Déu de felicitat per a tothom, i especialment per als que ho estan passant malament.

El Regne de Déu és ja present entre nosaltres. Jesús mateix ho va dir en algunes ocasions, el Regne de Déu és entre vosaltres, és dintre de vosaltres. El Regne de Déu és el mateix Jesús, que entre nosaltres, realitza el projecte, el desig de Déu. La vinguda de Jesús és Regne de Déu. Ell el va començar a realitzar.

Cap al Regne de Déu

El Regne de Déu no és un estat. sinó un procés; no és una situació, sinó un dinamisme; no és una pura promesa, sinó un compromís. És el projecte al que Déu s’hi ha compromès i, per això, ens va enviar el seu Fill, Jesús de Natzaret, que el va anar realitzant. I Jesús ens ha comunicat el seu Esperit, perquè mogui els nostres cors a seguir col·laborant-hi. El Regne de Déu és la tasca dels seguidors de Jesús. Jesús va dirigir la seva mirada bondadosa, el seu cor obert i el seu gest acollidor als pobres, als qui ploraven, als famolencs i als menyspreats.

Feliços vosaltres...Ai de vosaltres!

Amb Jesús, els pobres, els qui ploren, els famolencs, els menyspreats estan d’enhorabona, són benaurats, són feliços, perquè el projecte de Déu va dirigit en benefici d’ells. Aquesta és la Bona Notícia!

I l’evangelista Lluc vol reblar aquesta bona notícia,  a tots aquests, amb un dur advertiment als qui es situen al marge del projecte de Déu; es més, l’ obstaculitzen, quedant-se en la soledat i l’engany dels seus diners, amb la rialla buida i superficial del seu benestar individualista, amb el fred plaer del seu estómac  saciat, i amb l’afalac dels seus, sovint interessats, admiradors.

Conversió i compromís

Però sempre hi ha, per a tots aquests, la possibilitat d’ entrar a la dinàmica del Regne de Déu, sempre hi la possibilitat de  col·laborar  al projecte del Regne, de convertir-se al Regne de Déu anunciat per Jesús.

Sempre hi ha aquesta  possibilitat, per a tots aquells que tenen sobrats recursos, si viuen austerament per ajudar a poder fer que els pobres ho siguin menys i  tinguin els suficients recursos. Sempre hi ha aquesta possibilitat per a tots aquells que viuen contents i eufòrics per la seva bona sort, si es solidaritzen amb els qui ploren, perquè se sentin confortats. Sempre hi ha aquesta possibilitat per als qui se senten ben satisfets i saciats, si amb la seva sobrietat poden ajudar a satisfer la fam d’altres. Sempre hi ha aquesta possibilitat per als qui viuen afalagats per la bona fama i prestigi, si es mouen per defensar i promoure la dignitat dels marginats, menyspreats i rebutjats pel  motiu que sigui.

Nosaltres portem dins nostre l’Esperit de Jesús Ressuscitat, sigui la que sigui  la situació en la que ens trobem. I l’Esperit de Jesús ens  empeny a fer Regne de Déu, benaurança i felicitat al nostre món. La Paraula que hem escoltat i l’aliment  i beguda que prendrem ens hi compromet. El pa i el vi de l’eucaristia són aliment i beguda de solidaritat. És Jesús mateix! És Regne de Déu!

Francesc Xicoy, sj.

Text extret de pregaria.cat.

Els set Sants Fundadors de l'Orde dels Servites

Set florentins seglars, es van posar d’acord per fer vida eremítica i dedicar-se a la predicació, com a Servents de la Mare de Déu (Servites). Van saber harmonitzar dos espais simbòlics: la ciutat (Florència), on s’ha de lluitar més per la solidaritat i la pobresa; i la muntanya (Mont Senario), on sembla més fàcil trobar-se en la contemplació necessària per a l’experiència de comunió fraterna. La data d’avui correspon a la de la mort d’un dels set, Aleix Falconieri (1310).

FUERZA DE LEY-DERRIDA, JACQUES-9788430947119

FUERZA DE LEY

EL «FUNDAMENTO MÍSTICO DE LA AUTORIDAD»

sinopsi

Este ensayo trata sobre las relaciones entre el derecho y la justicia, pero también entre el poder, la autoridad y la violencia. La justicia no se agota nunca en las representaciones y las instituciones jurídicas que intentan ajustarse a ella. Lo justo trasciende siempre lo jurídico, pero no hay justicia que no " deba " inscribirse en un derecho, en un sistema y en una historia de la legalidad, en la política y en el Estado. No quita que, a su vez, el derecho prime sobre la fuerza; éste es su deber, no hay derecho que no implique por sí mismo su aplicación, una técnica y, en consecuencia, la posibilidad de la guerra. Lo recuerda Kant: no hay derecho sin coacción. Lo que pretende tener " fuerza de ley " inscribe así la apelación a la fuerza en el concepto mismo de su autoridad. El riesgo de tiranía acecha ya desde el origen de la ley.



Recuperando una expresión de Montaigne, Pascal hablaba de un «fundamento místico» de la autoridad: «aquel que lleva a ésta a su principio, la aniquila». Y esta aniquilación se puede llevar por vías múltiples. De lo que se trata aquí es de analizar esa multiplicidad.

La primera parte de este texto, "Del derecho a la justicia", fue leída en la apertura de un coloquio organizado por Drucilla Cornell en la Cardozo Law School en octubre de 1989 bajo el título "Deconstruction and the Possibility of Justice", que reunió a filósofos, teóricos de la literatura y juristas (en particular, pertenecientes al movimiento denominado "Critical Legal Studies").

La segunda parte del texto, "Nombre de pila de Benjamin", no fue pronunciada en dicho coloquio pero su texto fue distribuido entre los participantes.

fitxa tècnica

títol
FUERZA DE LEY
isbn 9788430947119
data de publicació 01/05/2008
número d'edicions 2
dades del llibre 152 pàg.
dimensions 20,50 x 13,50 cm
enquadernació Rústica
idioma Español / Castellano


10,93 €
11,50 €
(Estalviï's 5% de dte. per la web)
No disponible

-Pot rebre-ho demà*

*Si està disponible.
*Comandes peninsulars abans de 18:00h.

Enviament gratuït*
*Comandes +50€

-O pot recollir-lo a la botiga.

sinopsis
fitxa tècnica

Este ensayo trata sobre las relaciones entre el derecho y la justicia, pero también entre el poder, la autoridad y la violencia. La justicia no se agota nunca en las representaciones y las instituciones jurídicas que intentan ajustarse a ella. Lo justo trasciende siempre lo jurídico, pero no hay justicia que no " deba " inscribirse en un derecho, en un sistema y en una historia de la legalidad, en la política y en el Estado. No quita que, a su vez, el derecho prime sobre la fuerza; éste es su deber, no hay derecho que no implique por sí mismo su aplicación, una técnica y, en consecuencia, la posibilidad de la guerra. Lo recuerda Kant: no hay derecho sin coacción. Lo que pretende tener " fuerza de ley " inscribe así la apelación a la fuerza en el concepto mismo de su autoridad. El riesgo de tiranía acecha ya desde el origen de la ley.



Recuperando una expresión de Montaigne, Pascal hablaba de un «fundamento místico» de la autoridad: «aquel que lleva a ésta a su principio, la aniquila». Y esta aniquilación se puede llevar por vías múltiples. De lo que se trata aquí es de analizar esa multiplicidad.

La primera parte de este texto, "Del derecho a la justicia", fue leída en la apertura de un coloquio organizado por Drucilla Cornell en la Cardozo Law School en octubre de 1989 bajo el título "Deconstruction and the Possibility of Justice", que reunió a filósofos, teóricos de la literatura y juristas (en particular, pertenecientes al movimiento denominado "Critical Legal Studies").

La segunda parte del texto, "Nombre de pila de Benjamin", no fue pronunciada en dicho coloquio pero su texto fue distribuido entre los participantes.

títol
FUERZA DE LEY

isbn 9788430947119
data de publicació 01/05/2008
número d'edicions 2
dades del llibre 152 pàg.
dimensions 20,50 x 13,50 cm
enquadernació Rústica
idioma Español / Castellano
compartir llibre

més llibres de l'autor

els més venuts