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dissabte 24 d'octubre

Setmana XXIX de durant l'any

Dia de les Nacions Unides

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Sant Antoni Maria Claret

 

24 d’octubre: SANT ANTONI MARIA CLARET, bisbe

Memòria obligatòria

De petit només tenia una dèria: ser fabricant de teixits, com el seu pare. Però ben aviat la va canviar per una altra: ser Apòstol per escampar la Paraula de Déu servint-se de tots els mitjans possibles. Com que no arribava a tot arreu, i la gent “tenia fam de la Paraula de Déu”, va fundar els Missioners del Cor de Maria (“Claretians”). Havia nascut a Sallent (1807), va ser arquebisbe de Cuba i confessor de la reina Isabel II. Va morir exiliat al monestir cistercenc de Fontfreda (1870): “La finalitat que em proposo és que Déu sigui conegut, estimat i servit de tothom” (Autobiografia 202).

Oració col·lecta

Oh Déu, Vós enfortíreu amb una caritat i una paciència admirables sant Antoni Maria Claret, bisbe, perquè evangelitzés una multitud de pobles. Concediu-nos per la seva intercessió que, cercant per damunt de tot els béns del vostre Regne, ens donem plenament a la salvació dels nostres germans.

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LA NATURALEZA COMO TOTALIDAD

LA VISIÓN CIENTÍFICA DE GOETHE

sinopsi

Cuando en los años sesenta David Bohm le mostró el problema de la totalidad en la teoría cuántica, Henri Bortoft encontró su origen nada menos que en la obra científica de un celebrado poeta y dramaturgo que vivió a caballo de los siglos xviii y xix: J. W. Goethe. Sin embargo, cuando éste presentó sus teorías sobre el color tras veinte laboriosos años de trabajo, la comunidad científica reaccionó con desdén. El tiempo ha acabado dando la razón a las intuiciones goethianas, mientras que las teorías científicas de su época se ven hoy como pintorescas reliquias del pasado.
Con sutil penetración y gran claridad expositiva, Bortoft nos va introduciendo a través
de la fenomenología hermenéutica de Goethe en las complejidades de la ciencia actual, a la vez que nos inicia en una ciencia de la naturaleza que no contradice sino que complementa a la corriente científica establecida. Ambas pueden ser ciertas, no porque la verdad sea relativa, sino porque revelan dos formas de ver diferentes. Mientras que la ciencia imperante nos descubre el orden causal de la naturaleza, el enfoque inaugurado por Goethe pone de manifiesto la totalidad en el fenómeno mediante una nueva consciencia holística, cada vez más necesaria.

fitxa tècnica

títol
LA NATURALEZA COMO TOTALIDAD
isbn 9788412074390
data de publicació 01/07/2020
col·lecció FORA DE COL.LECCIÓ
número d'edicions 1
dades del llibre 544 pàg.
enquadernació Cartoné
idioma Español / Castellano

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Cuando en los años sesenta David Bohm le mostró el problema de la totalidad en la teoría cuántica, Henri Bortoft encontró su origen nada menos que en la obra científica de un celebrado poeta y dramaturgo que vivió a caballo de los siglos xviii y xix: J. W. Goethe. Sin embargo, cuando éste presentó sus teorías sobre el color tras veinte laboriosos años de trabajo, la comunidad científica reaccionó con desdén. El tiempo ha acabado dando la razón a las intuiciones goethianas, mientras que las teorías científicas de su época se ven hoy como pintorescas reliquias del pasado.
Con sutil penetración y gran claridad expositiva, Bortoft nos va introduciendo a través
de la fenomenología hermenéutica de Goethe en las complejidades de la ciencia actual, a la vez que nos inicia en una ciencia de la naturaleza que no contradice sino que complementa a la corriente científica establecida. Ambas pueden ser ciertas, no porque la verdad sea relativa, sino porque revelan dos formas de ver diferentes. Mientras que la ciencia imperante nos descubre el orden causal de la naturaleza, el enfoque inaugurado por Goethe pone de manifiesto la totalidad en el fenómeno mediante una nueva consciencia holística, cada vez más necesaria.

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LA NATURALEZA COMO TOTALIDAD

isbn 9788412074390
data de publicació 01/07/2020
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número d'edicions 1
dades del llibre 544 pàg.
enquadernació Cartoné
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