Tancat per vacances:

de l'1 al 23 d'agost.

tancar

dimarts 11 d'agost

Setmana XIX durant l'any

Santa Clara d'Assís

 

FAMÍLIA I JOVENTUT

1193/4: Neix al castell de la família dels Offreducci a Assís, de Favarone, un patrici arrogant i d’Ortolana, noble de profunds sentiments cristians (pelegrinatges a Roma, Terra Santa). Clara és molt afavorida i de sentiments generosos (acull captaires). Aprèn de llegir i d’escriure (llatí). La família projecta de fer-la casar amb un bon partit (noble), però ella s’hi resisteix.

CONVERSIO

1212, març 18: Als 18 anys, després de mantenir entrevistes ocultes amb Francesc, s’escapa de casa, i corre a la Porciuncula, on Francesc li talla els cabells: «Desitjo servir el Déu del pessebre i del Calvari; no vull cap més tresor ni herència!». Conduïda un temps al monestir benedictí de San Paolo delle Abbadesee (monges de l’alta noblesa) i a l’església de Sant’Angelo in Fanzo (monestir més senzill), Francesc l’acull al convent de Sant Damià. Només té la “forma de vida” de Francesc. Hi viurà fins a la mort.

CONVERSATIO

1247: Innocenci IV proposa que les comunitats femenines puguin posseir béns en comú, rendes i possessions. Clara farà el que mai cap dona ha fet abans: escriure la seva pròpia “Regla per a les Germanes Pobres”, amb trets ben originals: pobresa (en una societat on ja corren els diners), fraternitat (totes germanes, fora classes socials) i pregària (el seguiment de Jesús pobre ja porta a la contemplació).

1253, agost 10: La vigília de la seva mort rep l’aprovació de la Regla: «escolliu viure segons la perfecció del Sant Evangeli».

1253, agost 11: Mor a Sant Damià després de 19 anys de malaltia: “Et dono gràcies, Senyor, per haver-me creat”.

EL CULTE

1253, novembre 24-29: Procés a Assís per a la canonització.

1255, agost-octubre: Butlla, ‘Clara claris præclara meritis’, de canonització a la catedral d’Anagni «enamorada i incansable seguidora de la pobresa». La data del culte es fixa per al 12 d’agost, per no sobreposar-la a la de sant Rufí (11 d’agost), patró de la ciutat. Més endavant es canviarà a l’11.

1958, febrer: Pius XII la proclama patrona de la televisió per la visió de la Missa del Gall que tingué quan estava malalta.

Veure més...

Pots consultar les lectures d'avui a lectures.missa.app.

LOS RETOS DEL PAPA FRANCISCO

MOVIMIENTOS DE RENOVACIÓN EN LA IGLESIA CATÓLICA ACTUAL

sinopsi

En la Exhortación Apostólica Evangelium Gaudium el Papa Francisco nos propone una Iglesia que pase del dogma al kerygma: pasar de las formulaciones de fe que encapsulan el mensaje de Jesucristo, al anuncio de la Buena Noticia encarnado en la propia existencia. Kerygma viene de kerysso, y lo podemos encontrar en el capítulo 4 del evangelio de Lucas cuando a Jesús le entregan la lectura de Isaías en la sinagoga y lee “El Espíritu de Dios descansa sobre mí porque he venido a anunciar la Buena Nueva a los pobres y a proclamar a los presos la libertad”. Este “proclamar” es kerysso, por tanto el kerygma es el centro del Evangelio.
El Papa no hace nada más que pasar del dogma al kerygma y del magisterio a la mistagogía: cómo ayudar, cómo seducir, cómo invitar a los demás a tener los ojos abiertos a la dimensión transcendente en la vida individual y comunitaria. La institución eclesial no debe protegerse a si misma, no debe anunciarse a si misma, no debe autoreferenciarse sino que ha de estar en todo momento dinamizada por la misión y la misión es el kerygma: anunciar la Buena Nueva a los más desfavorecidos.

fitxa tècnica

títol
LOS RETOS DEL PAPA FRANCISCO
isbn 9788446045182
data de publicació 11/10/2017
col·lecció SUSHI BOOKS
número d'edicions 1
dades del llibre 192 pàg.
enquadernació Rústica
idioma Español / Castellano

llistat de matèries relacionades

17,10 €
18,00 €
(Estalviï's 5% de dte. per la web)

- Els enviaments es realitzaran a partir del 23 d'agost.*

*Si està disponible.

Enviament gratuït: comandes +50€ (Només Espanya Península i Illes Balears).

-O podrà recollir-lo a la botiga.

sinopsis
fitxa tècnica

En la Exhortación Apostólica Evangelium Gaudium el Papa Francisco nos propone una Iglesia que pase del dogma al kerygma: pasar de las formulaciones de fe que encapsulan el mensaje de Jesucristo, al anuncio de la Buena Noticia encarnado en la propia existencia. Kerygma viene de kerysso, y lo podemos encontrar en el capítulo 4 del evangelio de Lucas cuando a Jesús le entregan la lectura de Isaías en la sinagoga y lee “El Espíritu de Dios descansa sobre mí porque he venido a anunciar la Buena Nueva a los pobres y a proclamar a los presos la libertad”. Este “proclamar” es kerysso, por tanto el kerygma es el centro del Evangelio.
El Papa no hace nada más que pasar del dogma al kerygma y del magisterio a la mistagogía: cómo ayudar, cómo seducir, cómo invitar a los demás a tener los ojos abiertos a la dimensión transcendente en la vida individual y comunitaria. La institución eclesial no debe protegerse a si misma, no debe anunciarse a si misma, no debe autoreferenciarse sino que ha de estar en todo momento dinamizada por la misión y la misión es el kerygma: anunciar la Buena Nueva a los más desfavorecidos.

títol
LOS RETOS DEL PAPA FRANCISCO

isbn 9788446045182
data de publicació 11/10/2017
col·lecció SUSHI BOOKS
número d'edicions 1
dades del llibre 192 pàg.
enquadernació Rústica
idioma Español / Castellano
compartir llibre

més llibres de l'autor

els més venuts