660 671 515
   Rep el Butlletí clicant aquí

 

tancar

dijous 9 d'abril

Tríduum pasqual

Dijous Sant

 

Col·lecta: Oh Déu, vós ungíreu amb l’Esperit Sant el vostre Fill únic i el constituíreu Crist i Senyor; concediu-nos que, participant de la seva consagració, siguem en el món testimonis de la vostra obra redemptora. Per Crist Senyor nostre.

Papa Francesc:

«El Dijous Sant Jesús institueix l’Eucaristia, anticipant en el sopar pasqual el seu sacrifici en el Gòlgota. Per fer comprendre als deixebles l’amor que l’anima, els renta els peus, oferint una vegada més l’exemple en primera persona de com ells mateixos han d’obrar. L’Eucaristia és l’amor que es fa servei. És la presència sublim de Crist que vol alimentar tots els homes, especialment els més febles. No només això: donant-se a nosaltres com a menjar, Jesús ensenya que hem d’aprendre a compartir amb els altres aquest aliment perquè esdevingui una vertadera comunió de vida» (Homilia, 23.03.16).

«El Cenacle ens recorda el comiat del Mestre i la promesa de tornar a trobar-se amb els seus amics. Jesús no ens deixa, no ens abandona mai, ens precedeix en la casa del Pare i allà ens hi vol portar amb Ell. Però el Cenacle recorda també la mesquinesa, la traició. I qualsevol de nosaltres, i no solament sempre els altres, pot encarnar aquestes actituds, quan mirem amb suficiència al germà, el jutgem; quan traïm a Jesús amb els nostres pecats. El Cenacle ens recorda la comunió, la fraternitat, l’harmonia, la pau entre nosaltres» (Homilia, 26.05.14).

Pots consultar les lectures d’avui a lectures.missa.app.

MITE, SIMBOL, CULTE

sinopsi

El mite és una veritat que no resulta necessàriament «clara i distinta» a la raó i que, tot i això, es percep com a òbvia. És l’horitzó acceptat dins el qual se situa la nostra experiència de la veritat. Si el logos té la prioritat en les discussions dins una mateixa cultura, el mythos té la primacia en el diàleg entre diferents cultures.
El símbol és el mitjà més potent que té l’home per apropar-se a la realitat i als seus semblants. Però el símbol necessita el ritu, entès no com a cerimònia sinó com a expressió de l’homo religiosus, no com a funció sinó com a activitat que l’home realitza en comunió amb el cosmos per al sosteniment de l’univers. Un mite sense ritu és només una freda ortodòxia. Però un ritu sense mite és pura superstició.

fitxa tècnica

títol
MITE, SIMBOL, CULTE
isbn 9788492416271
data de publicació 11/12/2009
número d'edicions 1
dades del llibre 513 pàg.
enquadernació Cartoné
idioma Catalán


32,30 €
34,00 €
(Estalviï's 5% de dte. per la web)

-Li enviarem la seva comanda un cop s'hagi aixecat l'estat d'alarma i hagim tornat a la normalitat.*

*Si està disponible.

Enviament gratuït: comandes +50€

-O podrà recollir-lo a la botiga.

sinopsis
fitxa tècnica

El mite és una veritat que no resulta necessàriament «clara i distinta» a la raó i que, tot i això, es percep com a òbvia. És l’horitzó acceptat dins el qual se situa la nostra experiència de la veritat. Si el logos té la prioritat en les discussions dins una mateixa cultura, el mythos té la primacia en el diàleg entre diferents cultures.
El símbol és el mitjà més potent que té l’home per apropar-se a la realitat i als seus semblants. Però el símbol necessita el ritu, entès no com a cerimònia sinó com a expressió de l’homo religiosus, no com a funció sinó com a activitat que l’home realitza en comunió amb el cosmos per al sosteniment de l’univers. Un mite sense ritu és només una freda ortodòxia. Però un ritu sense mite és pura superstició.

títol
MITE, SIMBOL, CULTE

isbn 9788492416271
data de publicació 11/12/2009
número d'edicions 1
dades del llibre 513 pàg.
enquadernació Cartoné
idioma Catalán
compartir llibre

més llibres de l'autor

els més venuts