Tancat per vacances:

de l'1 al 23 d'agost.

tancar

dimecres 5 d'agost

Setmana XVIII de durant l'any

Mare de Déu de les Neus

DEDICACIÓ DE LA BASÍLICA DE SANTA MARIA LA MAJOR

MEMÒRIA FACULTATIVA

L’Església de Santa Maria la Major, situada sobre el mont Esquilí, a Roma, és una de les quatre basíliques majors primàries o patriarcals (les altres: Sant Pere del Vaticà, Sant Pau Extramurs i Sant Joan del Laterà) i representa el patriarcat d’Antioquia, lloc on per primera vegada els seguidors del Crist són anomenats ‘cristians’ (Ac 11,26). Aquesta primera església d’Occident dedicada a la Mare de Déu fou erigida just després del Concili d’Efes. La Basílica de Santa Maria la Major manifesta clarament que en Maria, com en un temple, el Verb es revestí de la nostra naturalesa humana i, engendrat per ella, acampà entre nosaltres (Jn 1,14). Amb Maria, en la Festa de la Transfiguració de demà, entrarem més fàcilment en el núvol lluminós del Tabor, i ens trobarem arreu, però sobretot en els seus santuaris, «com a casa», perquè ella mateixa és l’estança de Déu.

Una tradició que es remunta al segle IV, explica que Joan, cavaller cristià, i la seva esposa -sense fills, i ambdós lliurats a les obres de caritat-, van tenir una mateixa idea: designar la Mare de Déu hereva universal de llurs béns. Però no sabien com fer-ho, car desconeixien quina seria la seva obra que més li plagués. El dubte se’ls havia aclarit mitjançant un somni que van tenir el 5 d’agost de l’any 352, pel qual la Mare de Déu els demanà que li construïssin una església a Roma, precisament en el lloc on veiessin que la terra era coberta de neu. Aquest signe s’esdevingué en el mont Esquilí. Com que aquest somni també l’havia tingut el papa d’aleshores, Liberi (352-366), no hi hagué cap dubte dels desigs de la Mare de Déu, ja que érem en ple mes d’agost, en el ferragosto romà. D’aquí ve el nom popular de Santa Maria de les Neus (ad Nives). I per això en aquesta diada hom deixa caure del sostre una pluja de pètals blancs.

Veure més...

Pots consultar les lectures d'avui a lectures.missa.app.

PRISSE D'AVENNES. EGYPTIAN ART

sinopsi

El orientalista, escritor y artista francés Emile Prisse d'Avennes (1807-1879), ferviente admirador del extraordinario talento de los antiguos egipcios y los artesanos orientales, realizó una contribución cabal al ámbito de la egiptología. De joven soñó con explorar Oriente y con 19 años comenzó a viajar, recalando en Grecia, Palestina y la India. Durante los 40 años siguientes visitó Siria, Arabia y Persia, y vivió algún tiempo en Egipto y Argelia. Prisse d'Avennes descubrió Egipto con vestimenta árabe y bajo el nombre ficticio de Edris Effendi. Gran conocedor de las culturas egipcia e islámica antiguas, escribió en su Histoire de l'art égyptien: «He seleccionado los ejemplos más elegantes, los que con sus formas dan una idea muy precisa del gusto y la suntuosidad de este periodo, cuando el arte egipcio brillaba con todo su esplendor».

En 1844 Prisse d'Avennes viajó de Alejandría a Francia, donde tres años después publicó los Monuments égyptiens. Este libro incluye 51 láminas --cromolitografías en su mayoría, pero también láminas en color-- reproducidas a partir de los dibujos que Prisse d'Avennes realizó durante los años que vivió en Egipto. Tras visitar de nuevo el norte de África, en 1860 regresó a París con el fruto de sus numerosos viajes: centenares de dibujos, fotografías, bocetos, planos y 400 metros de bajorrelieves. Fascinado por la simetría, la complejidad y la suntuosidad del arte egipcio y árabe, Prisse d'Avennes se inspiró en su vasta colección para crear compilaciones de arte y arquitectura, basadas en el estudio de documentos originales y su contexto histórico, social y religioso. Su bellísimo álbum de arte egipcio se publicó íntegramente en París en 1878 con el título Histoire de l'art égyptien y contenía 159 láminas extraordinarias.

En esta edición se reproduce por primera vez la colección completa que conforman estas magníficas ilustraciones sobre arquitectura, escultura, pintura y arte industrial.

fitxa tècnica

títol
PRISSE D'AVENNES. EGYPTIAN ART
autor
A.A.V.V.
isbn 9783836565004
data de publicació 01/01/2018
col·lecció BIBLIOTECA UNIVERSALIS
número d'edicions 1
dades del llibre 424 pàg.
enquadernació Carpeta
idioma Inglés

llistat de matèries relacionades

14,25 €
15,00 €
(Estalviï's 5% de dte. per la web)

- Els enviaments es realitzaran a partir del 23 d'agost.*

*Si està disponible.

Enviament gratuït: comandes +50€ (Només Espanya Península i Illes Balears).

-O podrà recollir-lo a la botiga.

sinopsis
fitxa tècnica

El orientalista, escritor y artista francés Emile Prisse d'Avennes (1807-1879), ferviente admirador del extraordinario talento de los antiguos egipcios y los artesanos orientales, realizó una contribución cabal al ámbito de la egiptología. De joven soñó con explorar Oriente y con 19 años comenzó a viajar, recalando en Grecia, Palestina y la India. Durante los 40 años siguientes visitó Siria, Arabia y Persia, y vivió algún tiempo en Egipto y Argelia. Prisse d'Avennes descubrió Egipto con vestimenta árabe y bajo el nombre ficticio de Edris Effendi. Gran conocedor de las culturas egipcia e islámica antiguas, escribió en su Histoire de l'art égyptien: «He seleccionado los ejemplos más elegantes, los que con sus formas dan una idea muy precisa del gusto y la suntuosidad de este periodo, cuando el arte egipcio brillaba con todo su esplendor».

En 1844 Prisse d'Avennes viajó de Alejandría a Francia, donde tres años después publicó los Monuments égyptiens. Este libro incluye 51 láminas --cromolitografías en su mayoría, pero también láminas en color-- reproducidas a partir de los dibujos que Prisse d'Avennes realizó durante los años que vivió en Egipto. Tras visitar de nuevo el norte de África, en 1860 regresó a París con el fruto de sus numerosos viajes: centenares de dibujos, fotografías, bocetos, planos y 400 metros de bajorrelieves. Fascinado por la simetría, la complejidad y la suntuosidad del arte egipcio y árabe, Prisse d'Avennes se inspiró en su vasta colección para crear compilaciones de arte y arquitectura, basadas en el estudio de documentos originales y su contexto histórico, social y religioso. Su bellísimo álbum de arte egipcio se publicó íntegramente en París en 1878 con el título Histoire de l'art égyptien y contenía 159 láminas extraordinarias.

En esta edición se reproduce por primera vez la colección completa que conforman estas magníficas ilustraciones sobre arquitectura, escultura, pintura y arte industrial.

títol
PRISSE D'AVENNES. EGYPTIAN ART
autor
A.A.V.V.

isbn 9783836565004
data de publicació 01/01/2018
col·lecció BIBLIOTECA UNIVERSALIS
número d'edicions 1
dades del llibre 424 pàg.
enquadernació Carpeta
idioma Inglés
compartir llibre

més llibres de l'autor

els més venuts