Horari:
de 10 a 14 i de 16 a 20

tancar

divendres 23 d'abril

Setmana III de Pasqua

Dia Mundial del Llibre i del Dret d'Autor

 

Afegeix el santoral al teu calendari 

Sant Jordi

HISTÒRIA DE LA DIADA

350: El màrtir Jordi, anomenat pels orientals “el gran màrtir”, ja gaudeix d’una gran veneració en el seu sepulcre a Lidda (Palestina), sepulcre que el sultà Saladí arrasarà al segle XII. La tradició ens parla que era de Capadòcia (actual Turquia) i que devia morir en la persecució de Deci (249-251) o de Dioclecià (300-304). 

Segle V: El Decret Gelasià (índex de llibres prohibits) qualifica d’apòcrifa la “Passio sancti Georgii”: nascut a la Capadòcia (actual Turquia) fou instruït per sa mare en el cristianisme i hauria tingut la gosadia de destruir els ídols i matar-ne els seus sacerdots. Soldat i tribú de l’exèrcit imperial, s’enfrontà a Deci (249-251) -o a Dioclecià (300-304)- que el va fer torturar i decapità.

600: La seva popularitat, que ja s’ha estès per tot l’Orient, també ho fa per l’Occident, a través de la passió breu (amb el rei Dadià)

Segle VII: El papa Lleó II (682-683) li dedica una basílica en el Velabro.

Edat Mitjana: Els croats veuen en ell un model de cavaller cristià. I una sèrie d’ordes religiosos, militars i de cavalleria el tindran per patró:

1190: l’Orde Teutònica alemanya fundat a Terra Santa,

Segle XII: el de Calatrava creat a Castella,

1201: el de Sant Jordi d’Alfama,

1348: el de Garrotera anglesa fundat per Eduard III,

Segle XIV: el de Sant Jordi de Rougemont creat a la Borgonya,

1464: el de Sant Jordi del Sacre Imperi fundat per l’emperador del Sacre Imperi Romà Germànic Frederic III d’Àustria,

Segle XVIII: els Ordes de Sant Jordi de Baviera o de Rússia.

1907: del moviment escolta, creat per Robert Baden-Powell.

1222: El rei Enric III el proclama patró d’Anglaterra. Ho serà també de: Catalunya i Aragó, Armènia, Baviera, Canadà, Capadòcia, Grècia, Hannover, Lituània, Malta, Palestina, Portugal, Rússia, Saxònia, Sèrbia, Tirol; i un país –Geòrgia- porta el seu nom.

Edat Mitjana, final: Comença a propagar-se la imatge del cavaller ferint el drac (defensor de tot el poble); imatge que correspon a uns trenta altres sants.

1456, abril 17: Les Corts Catalanes reunides al claustre de la Catedral de Barcelona el nomenen patró de Catalunya; i el 1462 el reafirmen definitivament.

1459: Les Corts catalanes decreten festa del 23 d’abril, dia de Sant Jordi.

1667: El Papa Climent IX declara el dia de Sant Jordi festivitat a tot Catalunya.

1727: Es tornen a obrir les portes de la Generalitat per tal de celebrar la diada de Sant Jordi.

Col·lecta: Glorifiquem, Senyor, el vostre poder i us demanem humilment que, així com sant Jordi va ser imitador de la passió de Crist, sigui també protector de la nostra feblesa. Per nostre Senyor Jesucrist...

Pots consultar les lectures d'avui a lectures.missa.app.

 

SENTIDO DE IGLESIA Y MADUREZ CRISTIANA

sinopsi

Actualmente, el tema de la Iglesia provoca reacciones inmediatas, con fuerte carga emocional, frecuentemente. En unos, más conservadores, su fe cristiana depende de su adhesión incondicional a la autoridad eclesial. Otros, por el contrario, no saben cómo integrar la fe en Jesús y su sentirse Iglesia. La perspectiva desde la que el autor aborda el tema de este cuaderno es claramente la del discernimiento espiritual. Presupone cierta teología de la Iglesia: pero su preocupación central es ayudar a la madurez de la experiencia espiritual. Las tesis de fondo pueden resumirse así: 1) Es positivo un cierto sentido crítico respecto a la Iglesia, en cuanto nace de la madurez, justamente, de la fe. 2) Si esta adquiere carácter teologal, la Iglesia será redescubierta con una hondura insospechada. En efecto, no se despliega la vida teologal del creyente hasta que se vive de la vida que se nos da en la Iglesia. 3) La cuesti n es altamente personal; pero repercute inmediatamente en el modo de sentirse Iglesia y en promover un nuevo modelo de la misma.

fitxa tècnica

títol
SENTIDO DE IGLESIA Y MADUREZ CRISTIANA
isbn 9780210800751
data de publicació 24/10/2011
col·lecció Cuadernos de frontera
número d'edicions 1
dades del llibre 92 pàg.
enquadernació Rústica
idioma Español / Castellano


6,36 €
7,06 €
(Estalviï's 10% de dte. per la web)

-Pot rebre-ho demà*

*Si està disponible.
*Comandes peninsulars abans de 17:00h.

Enviament gratuït*
*Comandes +50€ (Només Península i Illes Balears)

Durant l'estat d'alarma no es realitzen enviaments a Amèrica del Sud ni Amèrica Central.

-O pot recollir-lo a la botiga.

sinopsis
fitxa tècnica

Actualmente, el tema de la Iglesia provoca reacciones inmediatas, con fuerte carga emocional, frecuentemente. En unos, más conservadores, su fe cristiana depende de su adhesión incondicional a la autoridad eclesial. Otros, por el contrario, no saben cómo integrar la fe en Jesús y su sentirse Iglesia. La perspectiva desde la que el autor aborda el tema de este cuaderno es claramente la del discernimiento espiritual. Presupone cierta teología de la Iglesia: pero su preocupación central es ayudar a la madurez de la experiencia espiritual. Las tesis de fondo pueden resumirse así: 1) Es positivo un cierto sentido crítico respecto a la Iglesia, en cuanto nace de la madurez, justamente, de la fe. 2) Si esta adquiere carácter teologal, la Iglesia será redescubierta con una hondura insospechada. En efecto, no se despliega la vida teologal del creyente hasta que se vive de la vida que se nos da en la Iglesia. 3) La cuesti n es altamente personal; pero repercute inmediatamente en el modo de sentirse Iglesia y en promover un nuevo modelo de la misma.

títol
SENTIDO DE IGLESIA Y MADUREZ CRISTIANA

isbn 9780210800751
data de publicació 24/10/2011
col·lecció Cuadernos de frontera
número d'edicions 1
dades del llibre 92 pàg.
enquadernació Rústica
idioma Español / Castellano
compartir llibre

més llibres de l'autor

els més venuts