Memòria lliure al bisbat de Sant Feliu de Llobregat
Santa Paula Montal i Fornés (Arenys de Mar, 1799 - Olesa de Montserrat, 1889), pertany a l’estol de fundadors i fundadores que al segle XIX honoren l’Església a Catalunya. ‘La nova santa pertany a aquest grup de fundadores d’instituts religiosos que en segle XIX van fer front a les moltes necessitats que es presentaren’ (De les paraules del Papa Joan Pau II en l’esdeveniment de la seva canonització a Roma).
Oració col·lecta
Oh Déu, grandesa dels humils, que heu elegit Santa Paula, verge, perquè, de paraula i d’obra, testimoniés el vostre amor salvador a la família i a la societat, mitjançant la promoció integral de la dona i l’educació cristiana dels infants i dels joves; feu que, per la seva intercessió i amb el seu exemple, seguim Crist Mestre i arribem amb goig al cel.
Pots consultar les lectures d'avui a lectures.missa.app.
Continuant amb la seva particular aproximació a la dona en el segle xx, aquest cop Monika Zgustova centra la seva atenció en Véra Nabokov, la dona que va acompañar l'escriptor Vladimir Nabokov durant tota la seva vida. La Véra és un exemple diàfan de la dona que, conscient que comparteix la seva existència amb un home extraordinari, decideix convertir l'èxit de la seva parella en la seva raó de ser. La Véra és la primera lectora dels textos del seu marit, la que els passa en net i els prepara per la seva edició. Organitza la vida dels Nabokov a l'exili, primer a Berlín, després a París i finalment a Estats Units, on convenç el seu marit que passi a escriure en anglès i se centri en les novel·les, fins al seu retorn a Europa, quan s'estableixen a Suïssa. Porta les finances de la familia i negocia els contractes dels llibres, les adaptacions cinematogràfiques, els contractes a les publicacions periòdiques. Però també pretén controlar les amistats d'en Vladimir, sobretot les femenines, fins al punt d'assistir a les classes del seu marit a la universitat com una alumna més. La pregunta sorgeix ineludible: la Véra era una dona independent, com ella es considerava a si mateixa, o la seva vida depenia en tot i per tot de la del seu marit? La novel·la s'endinsa, així mateix, en les relacions de Nabokov amb altres dones, tot i el control ferri de la Véra, i el que van representar per a Nabokov i la seva obra.
-Pot rebre-ho demà*
*Si està disponible.
*Comandes peninsulars abans de 17:00h.
Enviament gratuït*
*Comandes +50€ (Només Península i Illes Balears)
Durant l'estat d'alarma no es realitzen enviaments a Amèrica del Sud ni Amèrica Central.
-O pot recollir-lo a la botiga.
Continuant amb la seva particular aproximació a la dona en el segle xx, aquest cop Monika Zgustova centra la seva atenció en Véra Nabokov, la dona que va acompañar l'escriptor Vladimir Nabokov durant tota la seva vida. La Véra és un exemple diàfan de la dona que, conscient que comparteix la seva existència amb un home extraordinari, decideix convertir l'èxit de la seva parella en la seva raó de ser. La Véra és la primera lectora dels textos del seu marit, la que els passa en net i els prepara per la seva edició. Organitza la vida dels Nabokov a l'exili, primer a Berlín, després a París i finalment a Estats Units, on convenç el seu marit que passi a escriure en anglès i se centri en les novel·les, fins al seu retorn a Europa, quan s'estableixen a Suïssa. Porta les finances de la familia i negocia els contractes dels llibres, les adaptacions cinematogràfiques, els contractes a les publicacions periòdiques. Però també pretén controlar les amistats d'en Vladimir, sobretot les femenines, fins al punt d'assistir a les classes del seu marit a la universitat com una alumna més. La pregunta sorgeix ineludible: la Véra era una dona independent, com ella es considerava a si mateixa, o la seva vida depenia en tot i per tot de la del seu marit? La novel·la s'endinsa, així mateix, en les relacions de Nabokov amb altres dones, tot i el control ferri de la Véra, i el que van representar per a Nabokov i la seva obra.