660 671 515
   Recibe el Boletín clicando aquí

 

 

cerrar

jueves 18 de abril

Semana Santa

Jueves Santo

 

Colecta: Oh Dios, que por la unción del Espíritu Santo constituiste a tu Hijo Mesías y Señor, y a nosotros, miembros de su cuerpo, nos haces participar de su misma unción; ayúdanos a ser en el mundo testigos de la redención que ofreces a todos los hombres. Por Jesucristo nuestro Señor.

Papa Francisco:

“El Jueves Santo Jesús instituye la Eucaristía, anticipando en la cena pascual su sacrificio en el Gólgota. Para hacer entender a los discípulos el amor que lo anima les lava los pies, ofreciendo una vez más el ejemplo en primera persona de como ellos mismos han de obrar. La Eucaristía es el amor que se hace servicio. Es la presencia sublime de Cristo que quiere alimentar a todos los hombres, especialmente a los más débiles. No solo esto: dándose a nosotros como a manjar, Jesús enseña que hemos de aprender a compartir con los otros este alimento para que se alcance una auténtica comunión de vida” (Homilía 23.03.16).

“El Cenáculo nos recuerda la despedida del Maestro y la promesa de volver a encontrarse con sus amigos. Jesús no nos deja, no nos abandona nunca, nos precede a la casa del Padre y allá nos quiere llevar con Él. Pero el Cenáculo recuerda también la mezquindad, la traición. Y cualquiera de nosotros, y no solamente siempre los otros, puede encarnar estas actitudes, cuando miramos con suficiencia al hermano, lo juzgamos; cuando traicionamos a Jesús con nuestros pecados. El Cenáculo nos recuerda la comunión, la fraternidad, la armonía, la paz entre nosotros” (Homilía 26.05.14).

Puedes consultar las lecturas de hoy en lecturas.misa.app.

EL SORGIMENT DEL SISÈ SENTIT

USOS I SENTITS DEL TELÈFON MÒBIL EN L'ADOLESCÈNCIA I LA JOVENTUT

sinopsis

En aquest estudi s’analitzen els usos del telèfon mòbil més comuns entre adolescents i joves, així com els canvis que la irrupció d’aquesta tecnologia ha produït en les formes de relació, tant amb els amics com amb els pares.
El moment en què la majoria dels menors adquireixen el telèfon mòbil ha quedat fixat al voltant de l’entrada a l’ESO, esdevenint en certa mesura un ritu de pas d’entrada a l’adolescència. És en aquest instant que els pares cedeixen a la compra del mòbil perquè els permet tenir permanentment localitzables els seus fills, fent menys traumàtica l’adquisició d’autonomia pròpia de l’adolescència. Així, es configura un pacte implícit entre pares i fills: els fills se senten més autònoms gràcies al mòbil, i els pares se senten més segurs perquè tenen més “controlats” els fills. L’adquisició del mòbil, en relació a l’autonomia, esdevé paradoxal: la tinença del mòbil accelera el procés d’adquisició d’autonomia per part dels adolescents, però alhora en limita el llindar màxim d’autonomia al qual poden aspirar, ja que passen a estar permanent connectats als pares. Aquest estar connectat de forma permanent, ja sigui amb els pares, ja sigui amb els amics, actua com una mena de sisè sentit que ens manté permanentment pendents d’un entramat comunicatiu que es canalitza a través del telèfon mòbil. Aquesta necessitat d’estar connectats fa que els nois i noies pràcticament no desconnectin el telèfon mòbil en cap instant del dia, ni a casa ni a l’escola. El fet que els adolescents tinguin poca capacitat de despesa deixa en segon pla les trucades, situant-se com a preeminents l’ús dels missatges de text (SMS) i les trucades perdudes. En aquesta etapa el mòbil serveix més per recrear contínuament els vincles relacionals amb els amics que no pas per comunicar-s’hi.
Amb el pas de l’adolescència a la joventut el context social de referència canvia. El grup d’amics es fidelitza, el temps de lleure s’ocupa menys a la llar, i a nivell econòmic els joves disposen de major capacitat de consum. Així les coses, el mòbil pren rellevància com a dispositiu comunicatiu. Es fa servir més per trucar i pren entitat com a producte de primera necessitat; tant per estar informat dels moviments del grup d’amics en els temps i espais de lleure, com per estar localitzable en cas de reclam per part dels companys, atès que el mòbil incrementa el nivell d’improvisació en la gestió de les trobades.
En definitiva, el mòbil redimensiona les relacions. Reforça les obligacions comunicatives i relacionals dins del grup proper, però en canvi permet prendre distància respecte les relacions més anònimes. El mòbil permet fer front de manera distanciada, sense exposar-nos emocionalment o evitant convencions socials incòmodes, a les relacions amb les persones que no formen part del nostre entorn íntim. Alhora, fa més presents les obligacions comunicatives, el mantenir-se connectat amb aquest entorn més proper. Ras i curt: el mòbil fa més lights les relacions socials pesades, i més pesades les relacions íntimes. En certa mesura, per tant, més que afavorir una societat xarxa de comunicacions, afavoreix una societat nínxol, replegada sobre ella mateixa i els espais íntims on ens refugiem

ficha técnica

título
EL SORGIMENT DEL SISÈ SENTIT
isbn 9788498461602
fecha de publicación 18/06/2008
editorial CLARET
colección Familiaforum
número de ediciones 1
datos del libro 156 pags
encuadernación Rústica
idioma Catalán

listado de materias relacionadas

13,21 €
13,90 €
(Ahorre 5% de dto. por la web)

-Recíbalo mañana*

*Si está disponible.
*Pedidos peninsulares antes de las 18:00h.

Envío gratuito*
*Pedidos + 50€

-O puede recogerlo en la tienda.

sinopsis
ficha técnica

En aquest estudi s’analitzen els usos del telèfon mòbil més comuns entre adolescents i joves, així com els canvis que la irrupció d’aquesta tecnologia ha produït en les formes de relació, tant amb els amics com amb els pares.
El moment en què la majoria dels menors adquireixen el telèfon mòbil ha quedat fixat al voltant de l’entrada a l’ESO, esdevenint en certa mesura un ritu de pas d’entrada a l’adolescència. És en aquest instant que els pares cedeixen a la compra del mòbil perquè els permet tenir permanentment localitzables els seus fills, fent menys traumàtica l’adquisició d’autonomia pròpia de l’adolescència. Així, es configura un pacte implícit entre pares i fills: els fills se senten més autònoms gràcies al mòbil, i els pares se senten més segurs perquè tenen més “controlats” els fills. L’adquisició del mòbil, en relació a l’autonomia, esdevé paradoxal: la tinença del mòbil accelera el procés d’adquisició d’autonomia per part dels adolescents, però alhora en limita el llindar màxim d’autonomia al qual poden aspirar, ja que passen a estar permanent connectats als pares. Aquest estar connectat de forma permanent, ja sigui amb els pares, ja sigui amb els amics, actua com una mena de sisè sentit que ens manté permanentment pendents d’un entramat comunicatiu que es canalitza a través del telèfon mòbil. Aquesta necessitat d’estar connectats fa que els nois i noies pràcticament no desconnectin el telèfon mòbil en cap instant del dia, ni a casa ni a l’escola. El fet que els adolescents tinguin poca capacitat de despesa deixa en segon pla les trucades, situant-se com a preeminents l’ús dels missatges de text (SMS) i les trucades perdudes. En aquesta etapa el mòbil serveix més per recrear contínuament els vincles relacionals amb els amics que no pas per comunicar-s’hi.
Amb el pas de l’adolescència a la joventut el context social de referència canvia. El grup d’amics es fidelitza, el temps de lleure s’ocupa menys a la llar, i a nivell econòmic els joves disposen de major capacitat de consum. Així les coses, el mòbil pren rellevància com a dispositiu comunicatiu. Es fa servir més per trucar i pren entitat com a producte de primera necessitat; tant per estar informat dels moviments del grup d’amics en els temps i espais de lleure, com per estar localitzable en cas de reclam per part dels companys, atès que el mòbil incrementa el nivell d’improvisació en la gestió de les trobades.
En definitiva, el mòbil redimensiona les relacions. Reforça les obligacions comunicatives i relacionals dins del grup proper, però en canvi permet prendre distància respecte les relacions més anònimes. El mòbil permet fer front de manera distanciada, sense exposar-nos emocionalment o evitant convencions socials incòmodes, a les relacions amb les persones que no formen part del nostre entorn íntim. Alhora, fa més presents les obligacions comunicatives, el mantenir-se connectat amb aquest entorn més proper. Ras i curt: el mòbil fa més lights les relacions socials pesades, i més pesades les relacions íntimes. En certa mesura, per tant, més que afavorir una societat xarxa de comunicacions, afavoreix una societat nínxol, replegada sobre ella mateixa i els espais íntims on ens refugiem

título
EL SORGIMENT DEL SISÈ SENTIT

isbn 9788498461602
fecha de publicación 18/06/2008
editorial CLARET
colección Familiaforum
número de ediciones 1
datos del libro 156 pags
encuadernación Rústica
idioma Catalán
compartir libro

los más vendidos