Cerrado por vacaciones:
del 1 al 23 de agosto.

 

 

 

cerrar

domingo 9 de agosto

Semana XIX del tiempo ordinario

Día Internacional de las Poblaciones Indígenas

Santa Teresa Benedicta de la Cruz

Santa Teresa Benedicta de la Cruz nació Edith Stein en Breslau en 1891. Hija de una familia profundamente judía, se convirtió al catolicismo impresionada per la autobiografía de Santa Teresa de Ávila. En el año1922 recibió el bautismo y en 1933 entró en el Carmelo de Colonia. Profesó solemnemente en 1938.

1942, Agosto 2: Después que en las iglesias holandesas se lea una enérgica protesta contra el nazismo, la Gestapo le arresta juntamente con su hermana Rosa.

1942, Agosto 9: Llegan en el tren de la muerte al campo de concentración de Auschwitz-Birkenau. Un amigo le ofrece salvarle la vida: «Si no puedo compartir la suerte de mis hermanos, mi vida está... destruida». Desnuda, entra en la cámara de gas: «Vamos a encontrarnos con nuestro pueblo». Su cuerpo es quemado con leña y las cenizas echadas al campo contiguo.

1987, Mayo 4: El papa Juan Pablo II le beatifica: «Una hija de Israel que durante las persecuciones de los nazis ha estado unida en la fe y el amor al Señor Crucificado, Jesucristo, como católica, y a su pueblo como judía».

1998, Octubre 11: El Papa Juan Pablo II le canoniza en Roma y le proclama Doctora de la Iglesia: «Se hará más sólida la comprensión recíproca entre judíos y cristianos».

1999: Juan Pablo II le proclama copatrona de Europa, juntamente con las santas Brígida de Suecia y Catalina de Siena.

Ver más...

Puedes consultar las lecturas de hoy en lecturas.misa.app.

LA TRANSPARÈNCIA DE L'INVISIBLE (2)

sinopsis

Les germanes Carmelites de Mataró ens ofereixen ara aquest recull d’escrits de la qui fou estimada mestra i guia. Ho fan tot agraint, amb fidelitat filial, els ajuts que van rebre de Déu a través d’ella i pensant que altres se’n podran aprofitar.
Els qui tinguérem la sort de tractar-la, ni que fos ocasionalment, ho teníem ben constatat: tot i que inicialment pogués presentar-se amb un cert toc de timidesa i àdhuc de reserva, hom descobria aviat que la M. Cristina era una dona tota amarada de l’amor de les coses divines, que vivia en Déu i intentava mirar-ho tot com si fos amb els ulls de Déu. Tal com ella dirà en els textos que llegireu, des de la seva joventut s’havia acostumat a veure la transparència de Déu en totes les coses, a «percebre la realitat com a transparent». I semblava que aquesta transparència s’hagués com transvasat a la seva persona.
Quan hagué de parlar a un grup de joves de Girona, decidí fer-ho sobre «l’alegria i la pobresa d’estimar». Aquest pensament podria resumir ben bé tota la vida de la M. Cristina i tot el missatge dels seus escrits. La M. Cristina estava sempre plena de l’alegria d’estimar Déu i els germans, però alhora sempre amb una gran consciència de la pobresa i les limitacions de les formes en què l’amor es realitza i es manifesta en aquesta vida; i per això maldava sempre per superar-les. Quan intenta explicar el procés de la seva maduració interior, ho dirà així: «El desig, l’enyor, la nostàlgia de l’amor absolut és el que manté la dinàmica de la meva espiritualitat». Això és el que feia que la seva persona respirés sempre una admirable pau i serenor, i alhora estigués constantment moguda per una santa inquietud (molt a la manera de Joan de la Creu) de cercar sempre quelcom més i millor.

ficha técnica

título
LA TRANSPARÈNCIA DE L'INVISIBLE (2)
isbn 8482978369
fecha de publicación 05/03/2007
editorial CLARET
colección TORSIMANY
número de ediciones 1
datos del libro 326 pags
encuadernación Rústica
idioma Catalán

listado de materias relacionadas

18,53 €
19,50 €
(Ahorre 5% de dto. por la web)

- Los envíos se realizaran a partir del 23 de agosto.*

*Si está disponible.

Envío gratuito: pedidos +50€ (Sólo España Península y Baleares).

-O podrá recogerlo en la tienda.

sinopsis
ficha técnica

Les germanes Carmelites de Mataró ens ofereixen ara aquest recull d’escrits de la qui fou estimada mestra i guia. Ho fan tot agraint, amb fidelitat filial, els ajuts que van rebre de Déu a través d’ella i pensant que altres se’n podran aprofitar.
Els qui tinguérem la sort de tractar-la, ni que fos ocasionalment, ho teníem ben constatat: tot i que inicialment pogués presentar-se amb un cert toc de timidesa i àdhuc de reserva, hom descobria aviat que la M. Cristina era una dona tota amarada de l’amor de les coses divines, que vivia en Déu i intentava mirar-ho tot com si fos amb els ulls de Déu. Tal com ella dirà en els textos que llegireu, des de la seva joventut s’havia acostumat a veure la transparència de Déu en totes les coses, a «percebre la realitat com a transparent». I semblava que aquesta transparència s’hagués com transvasat a la seva persona.
Quan hagué de parlar a un grup de joves de Girona, decidí fer-ho sobre «l’alegria i la pobresa d’estimar». Aquest pensament podria resumir ben bé tota la vida de la M. Cristina i tot el missatge dels seus escrits. La M. Cristina estava sempre plena de l’alegria d’estimar Déu i els germans, però alhora sempre amb una gran consciència de la pobresa i les limitacions de les formes en què l’amor es realitza i es manifesta en aquesta vida; i per això maldava sempre per superar-les. Quan intenta explicar el procés de la seva maduració interior, ho dirà així: «El desig, l’enyor, la nostàlgia de l’amor absolut és el que manté la dinàmica de la meva espiritualitat». Això és el que feia que la seva persona respirés sempre una admirable pau i serenor, i alhora estigués constantment moguda per una santa inquietud (molt a la manera de Joan de la Creu) de cercar sempre quelcom més i millor.

título
LA TRANSPARÈNCIA DE L'INVISIBLE (2)

isbn 8482978369
fecha de publicación 05/03/2007
editorial CLARET
colección TORSIMANY
número de ediciones 1
datos del libro 326 pags
encuadernación Rústica
idioma Catalán
compartir libro

más libros del autor

los más vendidos