Memoria libre
Es uno de los más famosos mártires de Roma de la tradición occidental (siglo III). Figura entre los protectores de la ciudad. La Vida, muy legendaria, le hace ciudadano de Narbona y educado en Milán. La iconografía le representa atado a un tronco, desnudo, y con el cuerpo atravesado por numerosas saetas. Su sepulcro en la Vía Apia ad Catacumbas, fue muy pronto venerado. Es el patrono de la Ciudad de Mallorca.
Oración colecta
Te rogamos, Señor, nos concedas el espíritu de fortaleza para que, alentados por el ejemplo glorioso de tu mártir San Sebastián, aprendamos a someternos a Ti antes que a los hombres.
Hoy también celebramos San Fabiano: Mártir en Roma. El Papa Fabiano (236-250) durante la persecución de Decio.
Puedes consultar las lecturas de hoy en lecturas.misa.app.
La tradició ortodoxa no ha volgut mai establir una distinció neta entre la mística i la teologia, entre l'experiència personal dels misteris divins i el dogma afirmat per l'Església. Lluny d'oposar-se, la teologia i la mística se sostenen i es complementen mútuament. No hi ha mística cristiana sense teologia, però, sobretot, no hi ha teologia sense mística. La teologia no té per objecte un coneixement abstracte de Déu, sinó la preparació de l'home per a la unió amb Ell. Així, més que intentar de penetrar el misteri per mitjà de l'enteniment, la teologia ha de provocar una transformació interior del nostre esperit, per tal d'obrir-nos a l'experiència mística. Tota teologia tendeix així a la vida mística, ja que aquesta no és altra cosa que la vida espiritual cristiana. Lossky evoca en aquesta obra allò més íntim i preuat de la seva fe: Déu, la Trinitat, l'home creat a imatge i semblança de Déu, l'obra del Fill i de l'Esperit Sant en l'Església i el destí darrer de l'home.
-Recíbalo mañana*
*Si está disponible.
*Pedidos peninsulares antes de las 17:00h.
Envío gratuito*
*Pedidos +50€ (Sólo Península y Baleares)
Durante el estado de alarma en España no se realizan envíos a Suramérica ni Centroamérica.
-O puede recogerlo en la tienda.
La tradició ortodoxa no ha volgut mai establir una distinció neta entre la mística i la teologia, entre l'experiència personal dels misteris divins i el dogma afirmat per l'Església. Lluny d'oposar-se, la teologia i la mística se sostenen i es complementen mútuament. No hi ha mística cristiana sense teologia, però, sobretot, no hi ha teologia sense mística. La teologia no té per objecte un coneixement abstracte de Déu, sinó la preparació de l'home per a la unió amb Ell. Així, més que intentar de penetrar el misteri per mitjà de l'enteniment, la teologia ha de provocar una transformació interior del nostre esperit, per tal d'obrir-nos a l'experiència mística. Tota teologia tendeix així a la vida mística, ja que aquesta no és altra cosa que la vida espiritual cristiana. Lossky evoca en aquesta obra allò més íntim i preuat de la seva fe: Déu, la Trinitat, l'home creat a imatge i semblança de Déu, l'obra del Fill i de l'Esperit Sant en l'Església i el destí darrer de l'home.