EL REBOMBORI DEL PA. BARCELONA 1789
“Y QUIEN EMPESSO TODA LA BULLA FUERON LAS MUGERES”
SEGURA SORIANO, ISABEL
18,00 €
17,10 €
Enviament gratuït en comandes superiors a 50€ (Espanya peninsular i Balears)
O podeu recollir-lo a la botiga. L’horari de llibreria és de dilluns a divendres de 10h a 14h i de 16h a 20h i dissabtes de 10h a 14h.
Disponible demà en funció de les nostres existències. Comandes abans de les 16h.
EL REBOMBORI DEL PA. BARCELONA 1789
“Y QUIEN EMPESSO TODA LA BULLA FUERON LAS MUGERES”
SEGURA SORIANO, ISABEL
A la Barcelona del 1789, un ban municipal que anunciava la pujada del preu del pa va desfermar una revolta que, durant tres dies, va capgirar la vida de la ciutat i va acabar amb una brutal repressió.
Al nombre elevat de ferits, empresonats i desterrats, es va sumar la condemna de sis persones a la forca; entre elles, Josefa Vilaret. Perquè, segons diuen les cròniques, les dones van tenir un paper destacat en la protesta. ‘Y quien empesso toda la bulla fueron las mugeres’, va escriure Ramon Cornet.
Les autoritats van establir fortes mesures de control de la població, però també van accedir a rebaixar el preu del pa. El Rebombori es va estendre, després, a altres poblacions de Catalunya i va ser coetani de la Revolució Francesa.
Aquest llibre recupera un dels episodis més desconeguts de la història de Barcelona i reivindica el protagonisme femení en la construcció social de la ciutat.