JOANOT MARTORELL (1410-1465)

EL CAVALLER DEL REI

5% descompte exclusiu web

17,90 

17,00 

17,90 

Enviament gratuït en comandes superiors a 50€ a Espanya peninsular i 80€ a Balears; o podeu recollir-lo a la botiga.

Les comandes s’han de fer abans de les 16h. Disponible demà en funció de les nostres existències.

JOANOT MARTORELL (1410-1465)

EL CAVALLER DEL REI

‘Joanot Martorell (1410-1465). El cavaller del rei’ repassa la trajectòria del llinatge dels Martorell, originaris de la Catalunya Vella però establerts al regne de València d”ençà dels primers temps de la reconquesta del rei Jaume I.
El primer dels Martorell documentat a la vila de Gandia es remunta a l”any 1240. Estigueren vinculats a la monarquia catalanoaragonesa, a la dinastia Trastàmara i als ducs de Gandia. Exerciren d”autèntics senyors feudals a la comarca de la Safor i ostentaren diversos càrrecs nobiliaris.
Al segle xv la nissaga engendrà un dels fills més notables, el cavaller Joanot Martorell. Joanot, nascut a València el 1410, esdevingué un autèntic aristòcrata, model d”home cavalleresc que tingué una vida ben contrastada de bregues, viatges, tornejos i ignotes aventures amoroses.
Joanot Martorell, a més de moltes lletres de batalla, escriví en llengua catalana i deixà per a la posteritat el millor llibre del món, la millor novel.la cavalleresca europea del segle xv, el Tirant lo Blanc, publicada a València el 1490.